"ای ام تریدینگ" مرکز آموزش کسب در آمد اینترنتی و اصول موفقیت در زندگی به صورت نوین و کاربردی

نظرسنجی سایت

سلام دوست عزیز، از چه طریقی با ما آشنا شدید؟ بابت نظر ارزشمندتان سپاسگزاریم

هوش مالی چیست؟


هوش مالی چیست؟

هوش مالی چیست؟ و چگونه میتواند در زندگی ما اثر بخش باشد؟

در این مقاله خواهیم پرداخت که هوش مالی چه کاربردی در زندگی شخصی ما داشته باشه!

درواقع هوش مالی به معنای قدرت شما در حل مسائل مالی و مجموعه ای از اقدامات ناب که منجر به سود میشود نام گذاری شده است.

هوش مالی درواقع از 5 جزء تشکیل شده که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد:

1. کسب درآمد: شما در مرحله اول ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه درآمد برای خودتون ایجاد کنید خوب مسلما اکثر اقشار جامعه این روش رو به خوبی پشت سر گذاشته اند.


2. حفاظت از پول: شما باید از درآمدی که کسب کردید به شیوه درستی حفاظت کنید چطوری؟ مثلا شما نباید پول برای چیز هایی که بدردتون نمیخوره یا زودگذر هستند خرج کنید! مثل خرید چیز هایی که به بدن شما آسیب میزنه که شما بابت آن ها پول میدهید.


3. مدیریت پول: مدیریت پول خیلی مهم میباشد چرا که وقتی شما پولی بدست میاورید و نداسته آنرا خرج میکنید باعث میشود که به مرور زمان وضعیت مالی شما با مشکل مواجه شود ، مثلا شما ماهیانه 1 میلیون تومان درآمد دارید، 15% آنرا صرف نیاز های روزانه، 35% خرج خرید لباس پوشاک و ... ، 10% خرج قبوض ،40% آنرا میتوانید سرمایه گذاری کنید.


4. تقویت پول: شما میتوانید در این مرحله با استفاده از دانشی که در حوزه سرمایه گذاری دارید پول خودتان را چند برابر کنید که یکی از مهم ترین اصول " هوش مالی " میباشد به عنوان مثال : میتوانید در بازار های سرمایه ، یا خرید طلا ، یا خرید و فروش مسکن پول خودتان را تقویت کنید.


5. بهبود اطلاعات مالی: در این مرحله شما باید راه و روش هایی را یاد بگیرید تا بتوانید در کم تر کردن خرج خود و افزایش درآمد خود تغییر ایجاد کنید، به عنوان مثال میتوانید هر روز میزان خرجی که دارید و میزان حقوقی که ماهیانه دریافت میکنید را با هم مقایسه کنید تا بتوانید از خرج های بیهوده که باعث ضرر به شما میشود چشم پوشی کنید.


  انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 289

برچسب های مهم

© 1398 تمامی حقوق برای ای ام تریدینگ ™ میباشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما